16. januar 2012

Gatelangs


I nabolaget mitt balanserer gatenavnene fint mellom gamle adelsnavn og norrøne guder. Kommer jeg litt lengre hjemmefra, snubler jeg rett som det er over et kjent navn fra Monopol. Nå har jeg gitt meg selv den utfordringen at jeg skal ta en tur i og lage en beskrivelse av alle gatene på brettspillet. Jeg bruker denne oversikten fra Wikipedia og hopper over stasjonene. Rekkefølgen blir da:

      • Parkveien 
      • Kirkeveien
      • Kongens gate
      • Prinsens Gate
      • Øvre Slottsgate
      • Nedre Slottsgate
      • Trondheimsveien
      • Nobels Gate
      • Grensen
      • Gabels Gate
      • Ringgata
      • Bygdøy Allé
      • Skarpsno
      • Slemdal
      • Karl Johans gate
      • Stortorget
      • Torggata
      • Trosterudveien
      • Pilestredet
      • Sinsen
      • Ullevål Hageby
      • Rådhusplassen
Hjelp!  Det var fler enn jeg trodde -  22 gater.  Mange er helt ukjente for meg. Godt jeg har månedskort. 


1 kommentar:

Regina Küfner Lein sa...

For en super ide! Jeg gleder meg å lese om alle gatene.